Rozwiąż problemy z układem hamulcowym

Rozwiąż problemy z układem hamulcowym

Układ hamulcowy odpowiada za bezpieczeństwo Twoje, osób, które z Tobą podróżują i innych uczestników ruchu drogowego. Kiedy się psuje, należy szybko reagować. Na układ hamulcowy składają się pompa hamulcowa pedał, przewody ciśnieniowy i elastyczny, zaciski hamulcowe i wreszcie pedał hamulca. W pierwszej kolejności w układzie hamulcowym mogą zużyć się klocki i tarcze lub bębny hamulcowe. Zużycie klocków hamulcowych rozpoznajemy po metalicznym dźwięku wydawanym przez zainstalowane na nim blaszki. W innym przypadku usłyszymy pisk. Zużyciu podlegają także tarcze lub bębny hamulcowe. Inną możliwą usterką jest korozja zacisków hamulcowych. Co jakiś czas trzeba wymieniać również płyn hamulcowy. W razie wycieku warto udać się do mechanika i ustalić przyczynę usterki.

Sprawny układ hamulcowy to Twoje bezpieczeństwo

Układ hamulcowy odpowiada za bezpieczeństwo jazdy – Twoje i osób, które z Tobą podróżują oraz innych uczestników ruchu. Stąd tak ważne, by dbać o dobry stan tego układu, a w razie usterek szybko reagować. Regularny przegląd samochodu i wymiana zużytych części (http://www.impwar.pl/) sprawią, że zagrożenie wypadkiem będzie o wiele mniejsze.

Układ hamulcowy odpowiada za zatrzymywanie samochodu wtedy, gdy jest to niezbędne. Składają się nań pompa hamulcowa, pedał, przewody ciśnieniowy i elastyczny, zaciski hamulcowe i wreszcie pedał hamulca. Dla zwiększenia bezpieczeństwa jest zbudowany dwuobwodowo; gdy jeden obwód zacznie szwankować, drugi nadal tłoczy płyn hamulcowy, choć z mniejszą siłą hamowania. Kiedy kierowca naciska pedał hamulca, pompa tłoczy płyn hamulcowy pod olbrzymim ciśnieniem. Wówczas tłok, znajdujący się w zacisku, dociska klocki do tarczy, która obraca się razem z kołem. Dzięki temu samochód jest w stanie wytracić prędkość i się zatrzymać.

Co może się zepsuć w układzie hamulcowym?

W pierwszej kolejności w układzie hamulcowym mogą zużyć się klocki i tarcze lub bębny hamulcowe. Jest to zupełnie naturalne, ponieważ są to części, które się ścierają. Większość klocków ma zainstalowane specjalne blaszki, które dźwięczą, kiedy pora na wymianę. Jeżeli klocki ich nie posiadają, sygnałem ostrzegawczym będzie pisk. 1,5 mm to graniczna grubość okładziny klocka. Tarcze hamulcowe zużywają się szybciej niż bębny hamulcowe, ale stan hamulców bębnowych także należy kontrolować. Inną możliwą usterką jest korozja zacisków hamulcowych. Narażenie na wilgoć i zanieczyszczenia powoduje, że elementy metalowe rdzewieją i wówczas trzeba je wymienić.

Płyn hamulcowy jest niezmiernie higroskopijny. Kiedy wchłonie za dużo wody, przestaje pracować jak należy. Należy go wymieniać co 40-60 tys. km, a więc co najmniej co dwa lata. Płyn hamulcowy może także wyciekać, o czym świadczy zapalenie czerwonej kontrolki wskazującej zbyt niski poziom płynu na desce rozdzielczej. Wtedy warto udać się do mechanika i ustalić przyczynę wycieku.

Dodaj komentarz