Czy mój pracownik zna język angielski?

Czy mój pracownik zna język angielski?

london-686346_640Znajomość angielskiego jest w obecnych czasach koniecznością. Od najmłodszych lat uczymy się go w szkole, na różnych dodatkowych kursach, czy przez internet. Niestety bardzo często działania te nie przynoszą oczekiwanych efektów, a mimo tego, aplikując na różne stanowiska, w rubryce „języki obce” chętnie wpisujemy: angielski – bardzo dobry w mowie i w piśmie. Z perspektywy pracodawcy sprawa nie wygląda jednak tak prosto. Naszego przyszłego szefa nie interesuje bowiem, ile kursów skończyliśmy i jakie certyfikaty udało nam się uzyskać. Liczą się umiejętności! Jak dowiedzieć się czy nasz pracownik faktycznie płynnie mówi po angielsku?

Podstawowym błędem popełnianym przez pracodawcę, jest przeprowadzanie krótkich rozmów kwalifikacyjnych, do których nawet osoba przeciętnie znająca język, jest się w stanie w niedługim czasie przygotować. Egzaminu nie zdają także testy gramatyczne, nie oddające rzeczywistego poziomu wiedzy kandydata. Częstochowska szkoła języka angielskiego oferuje nietypowe podejście do problemu. Stosowana przez nią metoda, pozwala już po dziesięciu minutach określić znajomość języka obcego oraz przygotować specjalny plan nauki, dostosowany do indywidualnych potrzeb przyszłego pracownika.

Właściciel jednej z częstochowskich szkół języka angielskiego podkreśla, że po przeprowadzeniu audytu, dla każdego kandydata lub pracownika zostaje wytworzony szczegółowy, czytelny dokument, w jasny sposób opisujący realne umiejętności językowe osoby, wraz z opisem poziomu w skali CEFR. 

Badanie znajomości języka może pomóc nie tylko naszemu przyszłemu, lub obecnemu pracodawcy. Jeśli pragniemy zapisać się na kurs językowy, jest to dobre rozwiązanie również dla nas samych.